Οικολογία, το σύγχρονο (μεγάλο) εμπόριο (;)

Ο πλανήτης βρίσκεται σε κρίσιμη κατάσταση. Μέχρι πριν ένα χρόνο οι επιστήμονες έδιναν λίγες δεκαετίες για το λιώσιμο των πάγων στους πόλους που θα σήμαινε και το τέλος της ζωής όπως την ξέρουμε.

Ευτυχώς οι ίδιοι οι επιστήμονες άλλαξαν την πρόβλεψη τους και έδωσαν παράταση κάποιων επιπλέον δεκαετιών.

Τώρα πόσο τυχαία ήταν η εξέλιξη αυτή που συνέπεσε με το ξέσπασμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης;

Δεν ξέρω. Θα σας γελάσω. Δεν είναι ούτε ακτιβιστής, ούτε οικονομολόγος. Έχω όμως κάθε δικαίωμα να αναρωτιέμαι. Το δικαίωμα μου το έχουν δώσει όλοι εκείνοι που τόσα χρόνια μας πουλάνε κουτόχορτο τόσο σε εθνικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.

Έχω βαρεθεί εδώ και χρόνια να θεωρούμαι υπεύθυνος για την κατάσταση του πλανήτη επειδή αφήνω την τηλεόραση στο stand by όταν λείπω από το σπίτι. Έχω βαρεθεί να ακούω την κυβέρνηση να μιλάει για πράσινα τέλη. Σώζεται ο πλανήτης με φόρους; Όχι, λέω εγώ. Αλλά τι ξέρω; Δεν πήγα σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, ούτε έκανα 10 χρόνια φοιτητής για να μάθω να κάνω καλά σαρδάμ ή να φτιάχνω την αλυσίδα του ποδηλάτου μου εν κινήσει.

Ο πλανήτης σώζεται με το σταμάτημα των αποβλήτων των εργοστασίων και την παύση του καψίματος δασών (για οικοπεδοποίηση) και γενικότερα παύση κάθε ηθελημένης φυσικής καταστροφής από μεγάλες εταιρείες.

Αλλά τι ξέρω εγώ; Εγώ δεν πήρα master και bachelor για να εγκρίνω δαπάνες του εκατομμύριου για υλικά που δεν κοστίζουν πάνω από 20.000 ευρώ, ούτε είμαι συνδικαλιστής για να τσεπώνω μερικά χιλιαρικάκια μόνο και μόνο για συμμετοχή σε μία επιτροπή.

Που το πάω; Απλά έχω φτάσει στο σημείο να θεωρώ πως ότι έχει να κάνει με την οικολογία είναι ένα τεράστιο εμπόριο. Ένα ευγενή σκοπό τον έχουν μετατρέψει σε μία γιγαντιαία αρπαχτή. Θεωρώ, με το λίγο μυαλό που έχω, πως από την στιγμή που ολόκληρη η πλάση βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο, θα έπρεπε να μου δινόντουσαν κίνητρα κα συμβάλω στην ανακύκλωση.

Αντιθέτως μου λένε πώς αν θέλω να σωθεί ο πλανήτης θα πρέπει να πληρώσω.


Πάρτε ένα πολύ απλό και μικρό παράδειγμα.

Τη φωτό που ακολουθεί την τράβηξα στα Καρφούρ, ωστόσο το ίδιο έργο το έχω δει και σε άλλα σούπερ μάρκετ.

Ενώ την πλαστική σακούλα μου την δίνουν δωρεάν, για την οικολογική μου ζητάνε 70 λεπτά.

eco

Για να μην αναφερθώ στην άλλη κοροϊδία με τους μπλε κάδους. Να ‘ταν μία και δύο οι φορές που είδα τα απορριμματοφόρα να βάζουν μαζί ανακυκλώσιμα και μη σκουπίδια...

Το γαϊτανάκι της ψευτο-οικολογίας που απειλεί την πραγματική οικολογία θα έχει και συνέχεια. Σίγουρα.